lørdag den 8. november 2014

Jeg skal ikke til bogmesse, men ...

... derfor kan jeg jo godt skrive et indlæg om det.


Der er nemlig et fantastisk initiativ og projekt, som jeg synes alle burde støtte. Det er projektet Læs For Livet, som der kan læses meget mere om her, så har fået doneret en stand på årets bogmesse af Forlaget Tellerup.

I Læs For Livets stand har du mulighed for at aflevere dine gamle børnebøger, som du alligevel ikke rigtigt læser mere. Bøgerne bliver samlet sammen, så der kan laves små biblioteker rundt omkring på steder for udsatte børn og unge. Når du aflevere brugte bøger på standen støtter du et rigtigt godt formål og samtidig får du en ny bog med hjem.

Derudover der en tombola, som betjenes af kendte børnebogsforfattere, hvor pengene selvfølgelig går til Læs For Livet-projektet. Læs mere om standen og mulighederne her.

Jeg er sikker på, at vi alle sammen kender til det frirum bøgerne kan give os - ikke bare som børn og unge, men i det hele taget. Hvor meget det betyder, når man kan leve sig ind i bøgernes verden og karakterer og forsvinde ud af virkeligheden for en stund.

Jeg har selv brugt bøgerne flittigt som barn for at komme væk, når virkeligheden blev for besværlig, træls og umulig at overskue. Bøgerne kan give de her børn et frirum, som de ellers ikke kan finde ret mange andre steder, og mange af os har jo alligevel masser af bøger stående i reolen, som kunne tjene et bedre formål end bare at samle støv. Det er en lille ting, som med garanti gør en kæmpe forskel for de børn og unge, som får gavn af projektet.

Så hermed min opfordring til at støtte et fantastisk projekt, der gør en forskel for udsatte børn og unge. Jeg håber, at rigtig mange børn får lige så meget glæde af bøgernes frirum, som jeg selv har haft. Det er et uundværligt åndehul i en svær barndom.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ville blive så glad for en lille kommentar fra dig ;-)